Polityka zwrotów

1. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży. Kupujący będący Konsumentem, na podstawie art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem kosztów wynikających z przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w terminie 14 dni licząc od otrzymania Produktów, przy czym do zachowania tego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.

2. Wyłączenie prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży. Zgodnie z art. 38 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu będącemu Konsumentem w odniesieniu do Umowy sprzedaży, której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w szczególności prawo odstąpienia od Umowy wyłączone jest w przypadku zamówienia przez Konsumenta Produktów w kolorze Premium, to jest w kolorze spoza palety pięciu kolorów, z których wykonywane są standardowo Produkty.

3. Sposób odstąpienia od Umowy sprzedaży. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór dostępny jest pod adresem https://glampero.pl/formularz-odstapienia.pdf w formie elektronicznej na adres kontakt@glampero.pl. Celem usprawnienia procesu odstąpienia od Umowy rekomendowane jest podanie w oświadczeniu numeru Zamówienia.

4. Skutek odstąpienia od Umowy sprzedaży. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowa jest uważana za niezawartą. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy złożone, zanim Sprzedawca przyjął Zamówienie, sprawia, że oferta złożona przez Konsumenta przestaje go wiązać a do zawarcia Umowy sprzedaży nie dochodzi.

5. Zwrot Produktu. Konsument jest zobowiązany zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni licząc od dnia, w którym odstąpił on od Umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem. Zwracany Produkt nie może zostać uprzednio otwarty – powinien być oryginalnie zapieczętowany.

6. Zwrot płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu odpowiedniej płatności w terminie 14 dni na zasadach wskazanych w Ustawie o prawach konsumenta. 

7. Sposób zwrotu płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu zapłaty dokonanej przez Konsumenta takim samym sposobem płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu zapłaty, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

8. Koszty zwrotu. Konsument odsyła Produkt na własny koszt, ponosząc bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, przy czym z uwagi na charakter Produktu sposób ich zwrotu powinien zabezpieczać je w co najmniej taki sposób jak sposób wysyłki produktu przez Sprzedawcę.

9. Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będącą wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

10. Nieprzyjmowanie przesyłek wysłanych na koszt Sprzedawcy. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek wysłanych na koszt adresata ani za pobraniem.

VII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY I TRYB REKLAMACYJNY.

1. Odpowiedzialność Sprzedawcy na podstawie rękojmi. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Produktu bez wad. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta będącego Konsumentem na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i następnych, za wady fizyczne i prawne Produktu. Nabywane Produkty są wytwarzane ręcznie, co oznacza, że Produkty tego samego rodzaju mogą się od siebie nieznacznie różnić. Cechy,  właściwości Produktu czy użytego materiału nie stanowią wady Produktu. 

2. Forma reklamacji. Reklamacje z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za wady Produktu, Konsument może złożyć w formie elektronicznej poprzez wysłanie e-maila na adres kontakt@glampero.pl. Konsument może skorzystać z formularza dostępnego pod adresem https://glampero.pl/kontakt

3. Treść zgłoszenia reklamacyjnego. Sprzedawca rekomenduje, aby zgłoszenie reklamacyjne zawierało w szczególności następujące informacje:

  1. dane kontaktowe Konsumenta składającego reklamację (imię, nazwisko, adres i telefon kontaktowy) oraz numer Zamówienia,
  2. załączniki w postaci: zdjęć w formacie .jpg lub .png lub filmów w formacie .mp4 ukazujących Produkt oraz jego wadę, 
  3. szczegółowy opis wady, w tym rodzaj i data wystąpienia wady,
  4. dowód potwierdzający dokonanie zakupu produktu w Sklepie Internetowym,
  5. reklamacyjne żądanie Klienta.

Zawartość reklamacji, o której mowa powyżej, ma charakter zalecenia i nie wpływa na skuteczność reklamacji złożonych z jej pominięciem, natomiast może mieć wpływ na czas rozpatrzenia zgłaszanych roszczeń. Podanie powyższych danych gwarantuje niezwłoczne rozpatrzenie reklamacji.

4. Uprawnienia reklamacyjne Konsumenta. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Konsument może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

5. Niemożliwość lub nadmierność kosztów. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

6. Moment stwierdzenia wady. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi.

7. Przedawnienie roszczeń. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w ust. 6 powyżej.

8. Odstąpienie od Umowy. W terminach określonych w ust. 7 Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.

9. Termin rozpatrzenia reklamacji. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty ich otrzymania przez Sprzedawcę, o ile Konsument złoży reklamację w sposób umożliwiający merytoryczne ustosunkowanie się do jej zasadności. 

10. Koszty reklamowanej przesyłki. W przypadku uzasadnionej reklamacji koszty przesyłki związane z reklamacją pokrywa Sprzedawca. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji koszty przesyłki związane z reklamacją pokrywa Konsument.

11. Wyłączenie rękojmi wobec Przedsiębiorcy. W przypadku, w którym Kupującym jest Przedsiębiorca, wyłączone są jego uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej.